Ervaringen van klanten

Feedback en referenties van klanten.

 

Ilja “Wat fijn! Ella kwam langs om mijn startrekk zadels na te lopen. Met deskundige tips heb ik een duidelijk beeld gekregen wat er niet goed lag aan mijn zadel en hoe ik die het best passend weer kan krijgen.
Bedankt!”

Alexandra “Wat een deskundigheid! Ella geeft echt een eerlijk en uitstekend advies. Ze heeft zoveel mooie zadels, echt een feestje om alles te mogen uitproberen. Dank je wel voor je geduld en tijd, het was echt een hele nuttige en prettige afspraak, en mijn vriendin en ik zijn allebei geslaagd met een mooi en fijn, en goedpassend zadel, voor ons en onze paardjes! Het geld meer dan waard!”

Marina “Top service van Ella! Zeer groot assortiment. Heel goed meedenken. Dankzij haar hulp hebben wij de juiste keuze kunnen maken.”

Linda “Heel blij met de uitstekende passervice. Veel informatie gekregen en sta helemaal achter de keuze die ik heb gemaakt”

Sandra  “Wij zijn erg blij met de service van. We hebben een hoop  kennis opgeslonden en de Tinkers zijn weer voorzien van een passend zadel, passende singel en/of weer een opgevulde pad. Resultaat is merkbaar onder het zadel. Daar was het ons om te doen, om de Tinkers te helpen zo prettig mogelijk een mens te kunnen dragen. En mooi gegeven is dan dat wij ook weer lekker zitten.”

Angeliek  ” De passervice kon ons goed advies geven over het zadel dat we al gebruikten, maar waarmee we nog problemen ondervonden tijdens het rijden. Ze luisterde naar onze bevindingen en constateerde dat er enkele aanpassingen gedaan moesten worden. Met een andere pommel ,singel en inlages pastte ze het zadel aan en het was direct goed. Omdat ons paard , in korte tijd, door training flink in spieren is gegroeid, mochten wij ook via de mail onze problemen voorleggen. Wederom gaf ze nu al weer 2x advies waarmee wij weer verder konden. Ze is rustig, vriendelijk en neemt alle tijd voor het paard. Ook wil ze niet dat je een nieuw zadel koopt als het niet nodig is. De reactie tijd op de mail is erg snel. Als je advies wil over boomloos zadel, is dit een goede keus.”

Kimberly : “Een paar maanden geleden een consult gehad in Zwolle. Via de mail was een afspraak snel geregeld. Ondanks het drukke schema die dag vond de afspraak zelfs kwa afgesproken tijd wat eerder plaats. Het consult was kort, aangezien we er snel over uit waren wat het beste lag op mijn pony. Als ik toch nog andere zadels had willen passen was dit geen enkel probleem geweest, er werd voldoende tijd voor je genomen.

Kwa omgang met mijn jonge pony was ze super! Mijn pony was niet zadelmak, maar liet alles over zich heen komen alsof ze al jaren bereden wordt, inclusief het aansingelen. Dit kwam zeker door de rustige en geduldige benadering. Altijd fijn als een jonge pony er op deze manier een positieve ervaring aan overhoudt.

Kortom, zoek je een boomloze zadelpasser die de tijd neemt en luistert naar de wensen van de klant, maar die het paard minimaal net zo belangrijk vindt? Dan ben je hier aan het juiste adres!”

Veronique  “Bedankt voor je passervice enkele weken geleden! Mijn zadel is gisteren geleverd en Jack is er heel blij mee en wij ook! Hij is prachtig geworden!”

Kimberly  ” Ik ben heel fijn geholpen met een zadel en bitloze optoming bij mijn gevoelige paard. Nadat mijn paard schrik heeft gekregen voor zadels na een slechte ervaring weet ik zeker dat het probleem verholpen zal worden nu alles perfect ligt! Hij oogde meteen heel ontspannen onder het zadel alsof hij zei ‘het is oke’. Alles heeft ze heel rustig gedaan richting mijn paard en heeft mij alles goed uitgelegd. Ze heeft alle tijd voor je. Alles wat ik wou weten mocht ik vragen, niks was teveel. Achteraf heeft ze alles wat ik moest weten voor me opgeschreven. Wij kunnen niet wachten om aan de slag te gaan en van iets ‘engs’ iets ‘leuks’ te maken zodat we weer samen kunnen genieten. Bedankt voor alles!”

Lotte  “Omdat mijn pony spanning opbouwde tijdens het opzadelen met mijn Ghost zadel, heb ik een pasconsult aangevraagd om mee te kijken. We kwamen er al gauw achter dat het vermoedelijk meer met andere zaken te maken had dan met het zadel, het was erg fijn dat ze veel breder meedacht dan alleen aan het zadel! Wel zag ze meteen ook dingen aan het zadel die niet meer helemaal goed pasten (mijn paard is erg afgevallen) en meteen hebben we deze veranderd. Wat ik specifiek erg fijn vond is dat ze precies liet zien waar ik welke onderdelen ook zelf kan aanpassen en wat het effect is op het zadel. Op die manier kan ik ook zelf wat dingetjes blijven verstellen om het zadel passend te houden. Fijn dat ik haar zo makkelijk kan bereiken voor hulp!”

Sarah  “Ik ben erg blij met het zadelpasconsult dat bij mijn Arabiertje is gedaan. Ze nam de tijd om verschillende zadels op te leggen, aan te passen, en mij ermee te laten proefrijden om de verschillen te ervaren. Omdat zij een echt onafhankelijk advies geeft heb ik met veel vertrouwen een nieuw zadel besteld.”

Vivienne  “Heel fijn bezoek. Ik was onzeker over mijn nieuwe Barefoot zadel met VPS. Ze heeft mij en Jip (mijn paard) rustig en geduldig geholpen. Het zadel ligt nu helemaal goed met extra inlages, top! Daarnaast hebben we ook nog een paar andere zadels mogen testen. Ik ben blij dat ze langs is geweest en ik weet nu zeker dat het zadel helemaal goed ligt. Dankjewel!”

Jannechien : “Ik vond het consult de moeite waard, ik vind dat je alle tijd neemt en erg rustig overkomt. Ook heb je een goede kijk op de punten die erg belangrijk zijn, maar kijkt ook naar de vacht enz. zoals in ons geval bij Marie met haar stekelharigheid, je hebt me gerust kunnen stellen. Je neemt alles in je op en verandert waar het nodig is. Het consult is zeker aan te raden als je niet zeker bent van de juiste pasvorm van je zadel op je paard of pony.”

Ien : “Zadelpas-consult aangevraagd bij Boomlooszadelpasservice  om te ontdekken of een flexibel zadel iets voor mijn paard en mij is, en zo ja, welk zadel dan het best bij ons past. Ik vond het een prettig idee dat ze niet aan een merk gebonden is, en ik verschillende merken en types vrijblijvend kon uitproberen. Ik was er al wel achter dat wat voor de een ideaal is, voor de ander juist niet de beste keuze hoeft te zijn, hetgeen een keuze op basis van de ervaring van anderen lastig maakt. Het consult was heel verhelderend en daarbij ook nog leuk. Ze benadert mens en paard op een heel vriendelijke, prettige en ontspannen manier en en biedt ruime gelegenheid om verschillende zadels uit te proberen. Daarbij bekijkt ze het geheel met een kennersoog en geeft ze deskundig advies. Het consult kost uiteraard wat, maar dat verdient zich wat mij betreft ruimschoots terug doordat het eenvoudiger wordt een weloverwogen en goed onderbouwde keuze te maken en zonder tussentijdse miskopen het zadel te vinden dat zowel voor paard als ruiter het beste past. Ik beveel de passervice van harte aan!”

Daphne  “Ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan, een consult. Ik wilde meteen de Barefoot London proberen en het was gelijk de goeie! Ik moest eerst wat wennen in het zadel, maar heb hem nu een aantal keer geprobeerd en hij zit super! Een leuke meid waar je je op je gemak bij voelt, waar je alles aan kan vragen over het passen en het zadel, dat vond ik erg fijn.”

Bea Met haar bus vol met zadels is ze ook bij ons geweest. Alleen dat al is een genot om te bekijken! We pasten eerst een Trekker, het zadel van onze voorkeur. Heel fijn om te merken dat ze een zadel past met respect voor het paard. Heel rustig, alle tijd en met een glimlach. Deze Trekker lag eigenlijk goed. Mijn bijrijder heeft nog even gereden en we waren tevreden. Eind goed, al goed, zou je denken. Nou.. Zo was het niet helemaal. Ze vroeg of ze nog wat voor ons kon betekenen. Nou.. Eigenlijk wilden we nog wel een ander zadel passen.. Maar geen idee wat dan. Ze vond dit helemaal prima en haar advies was om een Ghost te passen. Heel bijzonder om te zien hoe ons paard hier ineens veel ruimer onder liep, met haar oortjes nog meer naar voren! Dit zadel lag niet alleen goed, het lag perfect! Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en zijn we nog steeds erg blij met het zadel dat we hebben aangeschaft na het advies. We hebben een blij paard. Eentje die ineens niet meer bokt, die weer graag mee gaat op buitenrit en staat te wachten totdat ze aan de slag mag! Wie had dat kunnen verwachten? Oh ja.. Dit was ook het paard waar al menig zadelpasser van had gezegd dat we beter met een barebackpad of met een staartriem konden gaan rijden, omdat een passend zadel met haar bouw onmogelijk zou zijn. Mooi niet dus!”

Karin “Vandaag is de passervice bij ons geweest om een keuze te maken uit zadels. Ze vroeg me of ik een voorkeur had, ja die had ik uiteraard. Het  voorkeurszadel lag meteen netjes, na enige aanpassingen o.a. een ander singel om te kijken of het beter zou liggen, konden we aan de slag. Ik zat meteen lekker, had een zeer ontspannen paard en het voelde goed!Ze heeft duidelijk opgeschreven waar ik de singel kan bestellen dus dan kunnen we aan de slag. Heel fijn, ik raakte in de war door al het aanbod. Nu weet ik dat het past. Ze is heel rustig, met respect voor paard en mens en is ontzettend kundig!”

Rogine  “Ik heb een consult gevraagd omdat ik geen idee had of een boomloos zadel iets voor mij zou zijn. Ze is geheel onafhankelijk, geeft professionele uitleg en laat je zelf voelen wat het beste is voor je paard. Ook het meerdere keren passen van een zadel is geen enkel probleem, ze wil echt dat je tevreden bent en een goede keuze kan maken. Ik heb het consult als zeer prettig ervaren. Hartelijk dank!”

Leonie “Ik was op zoek naar een volledig flexibel zadel zonder harde stukken, voor mijn pony met een gevoelige rug. Ik kwam bij Ghost uit, maar was daar niet echt enthousiast over. Om het toch een kans te geven heb ik een afspraak met haar gemaakt, zodat ik deze zadels echt uit kon proberen. Ik stapte heel sceptisch op, echter mijn pony liep er zo lekker ruim mee, dat ik om was! Ik kon tijdens het consult allerlei dingen proberen, waarbij ze nuttig advies gaf en echt keek wat er bij ons paste. Ik heb een Ghost Florac besteld, volledig in het kunstleer. Lekker makkelijk schoon te houden en geen dierlijk materiaal. Gister heb ik er voor het eerst mee gereden. Mijn pony loopt er zo ruim mee, dat ik mijn balans even kwijt was. Maar toen we die gevonden hadden liep hij er heel fijn mee! Bedankt  voor je advies!”

Meggie “Ik heb het consult erg prettig ervaren omdat de passervice niet merk-gebonden is. Ik vond het ook super fijn dat ik met de spullen die vervangen moesten worden meteen even mocht rijden 🙂 Mijn pony liep er meteen beter onder en maakte veel mooiere ruime passen. Echt een aanrader dus!”

Catho “Ik vond het consult heel aangenaam en fijn. Ze heeft heel uitgebreid de tijd genomen om te luisteren naar mijn vragen en bedenkingen en gaf daar ook zeer volledig antwoord in. Het onafhankelijke aspect was ook heel fijn omdat ik absoluut niet het gevoel had dat ik in een bepaalde richting werd geduwd qua merk of product. Ze had ook veel geduld met mijn karakterpony wat ook heel fijn was. Ik heb een heel goed gevoel overgehouden van het consult en ik mocht ook altijd nog een mailtje sturen als ik nog vragen had. In het kort, super fijn concept, heel goed uitgevoerd, een echte aanrader :)”

Karen “Ik heb het consult en het contact daaraan voorafgaand als zeer positief ervaren. Ze is vriendelijk, klantgericht en heeft veel kennis van zaken. Dit blijkt o.a uit dat ze heel goed kan aanvoelen en verwoorden hoe de verschillende modellen zadels voor zowel paard als ruiter voelen. Ze kon mijn ervaringen met een bepaald type zadel goed verklaren en beargumenteren waarom ik dit zo ervoer, wat eraan gedaan kan worden of dat een ander model een betere optie is, en waarom. Dat maakte indruk! Ik vond dit heel waardevol omdat zowel mijn paard als ik lichamelijke gevoeligheden hebben en de keuze voor het juiste zadel daarom zeer nauw luistert. Complimenten, een aanrader!”

Maaike “Ben erg tevreden met het consult. Heb geen eerdere ervaring met boomloze zadels en altijd problemen gehad een passend boomzadel te vinden voor mijn huidige paard. Vond het super om advies te krijgen wat het meest geschikt is voor mijn paard door iemand die alles van boomloos af weet en zeker niet merkgebonden is. Het is fijn om diverse modellen te kunnen uitproberen en alles hierover te kunnen vragen. Zeker omdat het allemaal nieuw voor mij is en behoorlijk verrast ben wat er mogelijk is, kan er precies mee wat ik met m’n boom-dressuurzadel ook kan. Heb inmiddels een Barefoot Barrydale besteld en had dit niet zo snel op eigen houtje gedaan omdat de keuze best ruim is en je niet precies weet wat nou het beste is.”

Angelique “Onlangs een zadelpasconsult gehad. Prima consult! Ze is weet absoluut waar ze het over heeft, is zeer servicegericht en omdat ze niet verbonden is aan een bepaald merk ook onpartijdig. Ik heb haar al aanbevolen en zal ook zeker in de toekomst wanneer nodig van haar service gebruik maken.”

Jerney  “Na je bezoek is het navigeren op de website van Barefoot een heel stuk makkelijker geworden, en heb ik de zekerheid dat wat ik bestel gewoon goed gaat zijn, dus nogmaals heel erg bedankt, het was gezellig en zeer welkom!”

Anita op 17-1-16: “Complimenten Ik zocht een zadel voor mijn oudere Tinker en ze vroeg aan mij wat ik graag wilde, hoe ik mijn paard het liefst reed. Dat is dus recreatief, lange teugel, met een lekkere zit, liefst ongezadeld. En toen pakte zij in één keer het juiste zadel voor mijn paard. Met voor mij de bekende zit, contact met je paard, het voelde meteen goed. Toch nog even een ander zadel geprobeerd maar zadel nummer 1 had duidelijk mijn voorkeur. Zo blij met vakkundige advies! Dank je wel! Anita en Lady.”

Liana op 29-12-15: “Voor mijn Tinker moest ik op zoek naar een nieuw boomloos  zadel. Ik had echter geen idee welk merk en type goed zou passen op mijn Tinker. De ideale oplossing is een pasconsult met Lilianne! Omdat zij verschillende merken en typse zadels heeft kun je een goede keuze maken. Lilianne kwam op mij zeer kundig over en gaf mij alle tijd om de zadels uit te proberen. Ga zo door!”

Monique op 26-11-15: “Al enige tijd had ik het gevoel dat mijn zadel niet zo lekker meer lag op mijn merrie en daar het zadel ook te hard en te groot was voor mij, de knoop doorgehakt.. Er zou een ander zadel komen. Omdat we in het begin van het jaar ook overgestapt zijn op bitloos rijden (wat super bevalt) en om door te gaan in die trend wilde ik het liefst gaan voor een boomloos zadel, maarja, welke? Ik vond zelf de Barefoot Barrydale een geweldig zadel, maar moest natuurlijk ook weten hoe het zadel zat en belangrijker: Of het paste op mijn paard. Via via gehoord dat er een zadelpasservice bestond speciaal voor boomloze zadels. Contact gezocht met Lilianne en de afspraak was al snel gemaakt! Maandag 16 november kwam ze om half 2 aan met een bus vol met zadels, als ik wilde mocht ik alles passen en proberen, haha. We zijn begonnen met de Barefoot Barrydale, mooi zadel, zat geweldig en het belangrijkste.. De merrie vond dit ook wel wat, had meteen al een ander paard onder me! Voorwaarts met ruimere passen. Het was voor mij al snel duidelijk, dit zadel zou het gaan worden voor mijn meisje. De Barrydale is al in huis, de bijbestelde spullen ook. De merrie zit nu helaas wat in de lappenmand dus ik mag er nog even niet op. Hopen dat het snel wat beter met haar gaat en we groen licht krijgen om weer te mogen gaan rijden.. Kan niet wachten!

Aan jou Lilianne: Hartelijk dank voor je tips, advies maar vooral voor je geduld met de oude merrie, het deed me bijzonder goed om te zien met hoeveel respect je met haar bezig was, nogmaals dank daarvoor!

Hartelijke groet van Monique, de supertrotse bezitster van het ex-manegepaard én een Barefoot Barrydale.”

Vera op 31-10-15: “Ik wilde je nog meegeven dat ik vind dat je het heel professioneel aanpakt, prettig in de omgang bent en goed en eerlijk advies geeft. Ik ben helemaal om en klaar om de uitdaging aan te gaan!”

Linda op 26-10-15: “Ik ben erg blij dat ik een passervice heb laten komen! Ik had al wel beetje een idee welk zadel ik wilde hebben, maar had geen idee of deze op mijn paard zou passen. Daarnaast was ik toch nieuwsgierig naar andere merken. Ze heeft mooi kunnen helpen met de juiste maten van pommel, singel e.d. Ik had nogal een lijstje met zadels om te passen, maar na mijn verhaal wist ze al snel wat ik zocht. Zadel 1 was dan ook een schot in de roos! Voor de vorm nog een ander merk geprobeerd. Zonder de passervice had ik nooit dit zadel gekozen, dus ik ben zeer tevreden!”

Alexandra op 6-10-15: “Ik heb veel aan je bezoek gehad, ik was onzeker over het wel of niet overstappen naar boomloos. Je adviezen en tips waren to-the-point en duidelijk, voor mijn gevoel heb ik zo een weloverwogen eigen keus kunnen maken. Ook fijn dat je een paar weken na je bezoek nog uitgebreid en met aandacht de vragen die ik had per mail hebt beantwoord. Overigens heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn overstap naar een boomloos zadel!”

Marlijn op 6-10-15: “Fijn consult gehad.. Zelf al een aantal jaar Barefoot gebruiker en opzoek naar de volgende stap. Een aantal keer een testzadel gehad maar steeds onzeker over welke nu het beste bij ons paste. Lilianne had veel geduld en luisterde goed naar persoonlijke voorkeuren. Ze geeft je alle ruimte om je eigen keus te maken en is duidelijk niet bezig met een verkooppraatje. Leuk om alle verschillende soorten en merken zadels voorbij te zien komen. Wij hadden een consult met twee paarden en dat werkte erg handig, terwijl de een de tijd had om zelfstandig het zadel te ervaren, werd de ander geholpen . We kregen alle tijd om even op de grond op te warmen en alles in ons eigen tempo te doen, al met al een positieve ervaring.”

Maud op 4-10-15: “Na lang zoeken voor een goed passend zadel eindelijk via Lilianne een geschikt boomloos zadel gevonden. Mijn pony heeft een vrij korte rug, waardoor ik steeds uitkwam op zadels die mij niet bevielen. Ik heb het contact voorafgaand aan het consult als snel en goed bevonden. Er was genoeg ruimte voor overleg. Eindelijk was het dan zover en kwam ze met heel veel zadels aanrijden. Er werd eerst gekeken welke merken of zadels ik kende en zo gingen we verder kijken naar mijn doelstelling en naar wat op mijn pony zijn korte rug past. Ik ben heel blij dat we op de Barefoot zijn uitgekomen. Ik heb het consult als zeer prettig ervaren en mocht ik ooit nog twijfelen over het zadel of hoofdstel dan neem ik direct weer contact met haar op! Al met al heel tevreden.”

Lisette op 19-8-15: “Ik ben mijn zoektocht naar een boomloos zadel begonnen met testzadels. Een miskoop van een zadel en uiteindelijk veel tijd kwijt en geld kwijt en nog niet het zadel gevonden dat zowel voor mijn paarden als voor mijzelf prettig was. Ik werd geattendeerd op deze passervice en ik ben blij dat ik het advies opgevolgd heb. Ik vond het een superprettig consult. Ik kon met al mijn vragen terecht. De keuze is voor mij gevallen op de Ghost Quilty piccolo. Wat ik heel fijn vind is dat ik nu ook weet hoe ik het zadel van mijn keuze goed passend kan maken op mijn verschillende paarden. Ik heb de verschillende materialen kunnen voelen na het consult. Ik vind het ook heel prettig dat ze onafhankelijk is waardoor je niet richting een bepaald zadel wordt gepraat vanuit winstoogmerk, maar naar een zadel wordt begeleid doordat ze de juiste vragen weet te stellen.”

Lotte op 11-8-15: “Ik heb de zadelpasservice erg positief ervaren!  Ze geeft je de ruimte om zelf aan te geven wat je wilt en sluit daarbij goed aan. En wat een verschillen tussen de zadels! Alles kon ik vragen en de verschillen tussen de zadels werden duidelijk uitgelegd. Uiteindelijk mijn keuze kunnen maken voor een super zadel! Hartstikke bedankt voor je fijne advies !”

Esther op 11-8-15: “Ik vond het een heel fijn consult! Je neemt de tijd, bent rustig en eerlijk naar ‘t paard, en legt goed en helder uit. Well worth the money, dus! Ga zo voort :)”

Sharon op 10-8-15: “Een aantal jaren terug met mijn probleem-Tinker (lees zeer korte rug) bij een regulier zadelmaker geweest. Bij het uit de trailer laden werd mij de vraag al gesteld: “Wat wil je met dit paard?” “Bosritten maken en voor de gehandicapten-paardrijlessen inzetten”, vertelde ik hem. Nou dan kon ik toch beter een ander paard aanschaffen, want met mijn lengte en deze korte rug was er geen zadel te vinden. Een grote teleurstelling. Dan een andere zadelmaker benaderd, deze kon mij een zadel verbouwen door er extra korte kussens onder te plaatsen, echter werd dit een zeer prijzig plaatje. De andere optie was een kinderzadel van 16 inch. Gepast, en ja ik paste er in, en de ruitertjes ook, dus voorlopig een goede keuze. Tot ik de vraag kreeg van een ruiter met broekmaat 40 of ze mijn Tinker mocht rijden. Tja.. dat paste dus niet. Zij had zelf nog wel een boomloos zadel liggen die ze dan wel wou gebruiken. Ja, dat wist ik zo net nog wel eens niet. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een zadelpasservice die mij een eerlijk advies kon geven over dat zadel en de combinatie met mijn korte (geen zadels-passende) Tinker. Op haar website las ik al over het gunstige effect van deze zadels in combinatie met een handicap, nou dat trok mijn interesse wel. Zodoende kwam ze met haar bus vol met zadels aan bij ons thuis. We hadden al een zadel, en ook  haar doel was om eerst te zien wat we daar mee konden. Aansluitend hebben we het verschil kunnen testen door een zadel van haar te mogen testen. Maar daar tussen al die zadels lag dus ook een western model.. Tja en ik heb nog een Tinker die wel een lange rug heeft.. Je raad het al.. Wat zat dat lekker! Wij zijn om.”

Rianne op 3-8-15: “Voor het eerst kennis gemaakt met boomloze zadels, wel van gehoord maar ik had het nooit zelf ervaren.Wat ik zo fijn vond is dat alles duidelijk werd uitgelegd en er goed geluisterd werd naar de wensen van de ruiter maar ook naar het paard gekeken werd. Ideaal een passervice omdat er zoveel verschil is in boomloze zadels, plus ook nog onafhankelijk omdat ze zelf niks verkoopt. Ik was meteen om en heb een zadel besteld.”

Marije op 23-7-15: “Vlot, luchtig, kundig en onafhankelijk! Mijn ervaring met Boomlooszadelpasservice. Een vlotte afspraak stond snel gepland. Een luchtig consult volgde, samen denken, vragen stellen, eerlijke antwoorden. Een kundige blik over het geheel. Past het bij het paard, zit het goed, wat moet anders, wat kan anders, wat zijn de opties. Geen ‘ik moet hier een zadel kopen’ gevoel, onafhankelijk! Kortom, een vlot, luchtig, kundig en onafhankelijk consult! De moeite waard! Een goed gevoel! Bedankt !”

Manon op 1-7-15: “Zaterdag 6 juni kwam de passervice bij ons op stal in Rijswijk. ik wilde mijn Freeform zadel goed gelegd hebben en 2 stalgenootjes wilden het Ghost zadel en boomloos uitproberen. Ik was eerst aan de beurt. Tsja, je past en koopt een zadel en krijgt het dan als bouwpakket aangeleverd. Hoe die panelen er onder moesten.. Ik kwam er niet uit. Het zadel bleef te veel naar achter drukken. Ze heeft met veel geduld en precisie mijn zadel goed gelegd, de panelen met een centimetertje hier en daar op de goede plek gekregen. Het zadel ligt nu mooi in balans. Ook de passessies daarna waren leuk om mee te maken. Geen moeite te veel en vele zadels kwamen uit het bestelwagentje. Als sluitstuk kon ik het niet laten om het Ghost zadel te proberen. Ook weer alle varianten geprobeerd. Wat een fijn zadel. Al met al een leerzame en gezellige ochtend.ze neemt alle tijd en heeft een ruime keuze aan boomloos zadels om te proberen.”

Nienke op 13-6-15: “Ik heb al jaren paarden, maar nog erg onbekend met het boomloos rijden. Ik heb laatst een Barefoot voor mijn Draver aangeschaft en ze kwam checken of deze goed paste en of het eventueel noodzakelijk was om een ander zadel aan te schaffen. Na een grondige inspectie en na het testen van diverse modellen kwamen we tot de conclusie dat mijn eigen zadel eigenlijk heel best bij mij en mijn paard paste 🙂 Hele fijne service! Je voelt je totaal niet verplicht om een zadel te MOETEN kopen. Heel vrijblijvend en een hoop rust voor baas en paard. En zeker dat laatste puntje.. ze is erg rustig en geduldig naar het paard. Dank je wel   ik vond het erg leuk en verhelderend!”

Rachel op 13-6-15: “Ik heb het consult als zeer prettig ervaren. De ruime keus die je mee had en het mogen uitproberen van de zadels is erg fijn. Ook de eerlijke mening hoe ik in het desbetreffende zadel zat vond ik fijn zodat ik ook wist of mijn gevoel klopte met wat jij zei. Uiteindelijk heb ik door de passervice wel een idee gekregen hoe de zadels zijn, hoe ze zitten en of ze überhaupt wel goed liggen op mijn Tinker en ga ik even verder nadenken over de Ghost. Buiten het passen vond ik de service ook super, je schreef alles op en ook met de reiskosten houd je rekening zodat die zo laag mogelijk blijven door een consult te combineren met andere consulten in de buurt! Super bedankt!”

Madelon op 8-6-15: “Was echt helemaal top, heel erg bedankt!”

Joyce op 21-5-15: “Was een hele goede ervaring, dankjewel!”

Vivian op 15-5-15: “Tja, dan heb je als leek zijnde een net beleerd paard gekocht. Wat kwam er onwijs veel op ons af. En gelukkig was ze in staat om ons (zeeeeer) korte termijn te helpen om te bepalen welk zadel goed zou zijn voor onze KWPN’er. Ondanks dat ze meerdere zadels bij zich had kwamen we door een gesprek al gauw op een Barefoot Cherokee uit. Nadat ze ons alles had uitgelegd en had gepast bij Castello heeft ze alles voor ons op papier gezet. Zo konden we gericht op zoek gaan naar een tweedehands zadel. ze zou ook haar ogen open houden. Echter bleef het niet bij dit bezoek. Want al heel snel hadden we een zadel gevonden en die is van de week geleverd. Er zat alleen geen singel bij. Ik, als leek zijnde, dacht: die haal ik wel even.. Kom ik in de paardenwinkel.. Wel 10 verschillende soorten singels..! Mijn stoute schoenen aangetrokken en haar gebeld. Ook nu nam ze weer alle tijd om ons (telefonisch) advies te geven. Wil je boomloos gaan rijden dan kan ik de boomlooszadel passervice van harte aanbevelen!!!”

Jennifer op 11-05-15: “In maart is de passervice bij mij geweest voor een pasconsult. Na een hele lange zoektocht naar een passend boomzadel heb ik nu dankzij alle goede adviezen en hulp  een super fijn boomloos Barefoot zadel.”

Maartje op 28-04-15: “Toen ik hoorde dat er een passervice voor boomloze zadels was, was ik meteen geïnteresseerd. Op 25 april is deze daarom bij mij langsgekomen. Het zadel van mijn voorkeur (Barefoot London) hebben we eerst op mijn onbeleerde Haflinger gepast, doordat ik niet op haar kon zitten hebben we vervolgens het zadel op mijn andere (kleine) pony gelegd om voor mij de juiste maat te bepalen. Ook heb ik puur uit nieuwsgierigheid even een Ghost uitgeprobeerd. Alles is mogelijk en ze geeft hele prettige uitleg.  Als je verder uit de buurt woont doet ze ook haar best adressen te combineren om de reiskosten zo laag mogelijk te houden voor iedereen. Mocht ik ooit nog eens een boomloos zadel willen passen zal ik zeker weer  contact opnemen!

Lianne op 25-4-15: “Vandaag het consult gehad wat ik twee maanden geleden heb gewonnen! Het was voor mij een geheel nieuwe ervaring van een zadel met boom naar een Ghost Roma nou.. Mijn trouwe vriend heeft mij degelijk verschil laten voelen. Ook  heeft ze haar uitstekende best gedaan om 3 mensen zeer goed te helpen. Super bedankt en ik overweeg zeker te bestellen.

Wanda & Kirsten op 8-4-15: “21 maart was het zover! Een pasconsult. Pony had er niks van, dochter van 10 wel. Die was een beetje stiller dan anders. Kennis gemaakt en meteen een fijn gevoel. Dat werd ook door onze pony gedeeld. Mijn gevoel over de bouw van onze pony bleek te kloppen en de Ghost picollo werd erop gelegd. ze straalde zo’n rust uit dat onze merrie die normaal best happig kan zijn, het allemaal wel best vond. Dochter is opgestegen en we merkten meteen het verschil. Onze pony ging meteen zo goed en ontspannen lopen! Ja dit zadel beviel haar wel. zeheeft ons echt prima geholpen, ook met de keuze van de maat etc. Zadel is besteld!”

Anita & Susan op 28-3-15: “Vandaag een hele leuke en leerzame ochtend gehad! We hebben verschillende zadels mogen passen en mogen testen. Ook werden we erg goed voorgelicht over de verschillen in de zadels. Ze neemt overal de tijd voor en beantwoordt zonder enig probleem al je vragen, zeker een aanrader! En bedankt voor al je moeite!”

Paula op 26-3-15: “Vanmorgen hadden wij een zadelpasconsult . Wij willen voor onze merrie Marisma een boomloos zadel en wilden een onafhankelijk advies. Na een aantal zadels gepast te hebben op Marisma haar toch wel moeilijke rug hebben wij gekozen, na deskundige uitleg van haar, voor een Ghost zadel. Wij gaan een testzadel aanvragen en hiermee een weekje rijden. Dit advies gaf ze om nog beter te gaan kijken hoe Marisma onder dit zadel gaat lopen. Dank je wel voor je deskundige advies!”

Nathalie op 21-3-14: “Vandaag een erg interessant consult gehad! Erg veel wijzer geworden over boomloze zadels en tegen mijn verwachting in toch een goed passend zadel gevonden voor mijn merrie van 25+ met een erg lastige rug!”

Manon op 7-3-15: “Op zaterdag 7 maart heb ik samen met een stalgenoot een passessie gehad. Dit is ons allebei erg goed bevallen! ze neemt alle tijd en laat je alle zadels die je wilt passen. Het feit dat ze zelf geen zadels verkoopt neemt ook een heleboel druk weg; je voelt je niet verplicht om iets te kopen. Het is fijn om verschillende zadels uit te kunnen proberen zonder allerlei testzadels aan te moeten vragen. Echt een aanrader dus als je nog niet weet welk zadel je wilt!”

Petra op 26-2-15: “Ik wil je nog even laten weten dat ik je consult als zeer prettig heb eravaren! Ben super blij! Gisteren gelijk de Ghost Quevis besteld bij Suzanne! Kan niet wachten tot hij binnen is, ondertussen lekker verder sparen voor de Startrekk Western! Na een heel jaar zoeken vind ik bij jou gewoon 2 (!!) zadels! Super!

Saskia op 26-2-15: “Ik ben super blij dat mijn zadel goed ligt en nu op zoek naar een goeie pad! Bedankt voor je advies!”

Mieske op 19-2-15: “Voor mijn paardje had ik een nieuw zadel nodig. Mijn besluit was gevallen op een boomloos zadel. Maar dan.. Verschillende merken en types voorbij zien komen. Op internet het eea aan informatie gevonden, maar niemand die mij echt kon helpen, Tot ik de passervice  tegen kwam. Iemand die mij het verschil tussen de verschillende zadels kon uitleggen en dit ook op mijn eigen paard kon laten zien! Helemaal perfect! ze heeft een hoop kennis. Daarbij is ze geduldig, enthousiast en niet geheel onbelangrijk, ze is lief voor mijn paardje geweest. Ik kan haar iedereen aanraden!”

Dieudonnée op 8-2-15: “Passervice is bij mij langsgekomen voor een probleemconsult. Ik had al een boomloos zadel, maar niet genoeg ervaring om deze passend te maken op mijn overbouwde pony. Van tevoren hebben we mailcontact gehad (wat overigens ontzettend snel en prettig verliep), en aan de hand daarvan heb ik zelf voor extra inlages gezorgd om het zadel ter plekke met ‘shims’ passend te kunnen maken.

Het consult zelf was precies wat ik had gehoopt! Dankzij haar is het zadel veranderd van een glijbaan in een stabiel zadel, waardoor mijn houding op slag verbeterd is en mijn pony makkelijker beweegt. Bovendien heeft ze me veel geleerd over mijn zadel en geeft het me veel rust om te weten dat het geheel nu écht goed ligt.

Ze is positief ingesteld, enthousiast en neemt alle tijd om uitleg te geven en te passen. Ze denkt ontzettend goed mee om tot een oplossing te komen en was in mijn geval zelfs bereid om enkele benodigdheden te ruilen, zodat ik na haar vertrek helemaal niks meer hoefde te doen aan mijn zadel. Een echte aanrader dus!”

Caroline op 4-2-15: “Ook van mijn kant heel erg bedankt voor de fijne service. Ik ben erg blij dat je mijn zadel passend hebt weten te maken, was al bang dat ik afscheid moest nemen van mijn heerlijke Madrid. Leuk jullie te ontmoeten!”

Melissa op 4-2-15: “Wat een reis heb je voor de consulten gemaakt! Leuk om jou en Navi (ik weet niet of het goed geschreven is :-)) te ontmoeten. Dank voor de fijne service. Toet en ik gaan lekker aan de slag!”

Sandra op 1-2-15: “Lange tijd op zoek geweest naar een zadel voor mijn brede Tinker met een zeer korte rug welke enorm aan het veranderen is/blijft in z’n bespiering en groei. Aangezien mijn poezelige billetjes ook in een zadel moeten passen, ben ik aangewezen op een grotere inch maat, wat dan weer lastig is met zijn korte rug. Maar we zijn nou eenmaal een team dus er moet toch íets te vinden zijn waar we ons samen goed bij voelen? Verschillende dressuurzadels geprobeerd maar niks lag écht goed..

Ik heb ‘m ingereden met barebackpad omdat dat dat nou eenmaal z’n veranderingen goed aan kan en als het ware mee groeit. Ook omdat ik het belangrijk vind om goed te kunnen ‘voelen’ wat er onder me gebeurt, maar toch wil ik een zadel.. Uiteindelijk kwam ik bij een boomloos zadel van Barefoot uit, zo heb ik een zadel, kan ik goed voelen wat er onder me gebeurt, kan het zadel z’n groei aan én ligt het vrijwel altijd goed. Heb me goed laten adviseren en hup, gaan met die banaan..

Na 2 keer te hebben gereden vond m’n paardje het omstellen ineens lastig.. Meteen het zadel eraf gehaald, ik wist meteen dat het niet goed lag, maar hoe moet ie dan wél liggen.. Na contact te hebben gehad met Barefoot, verwezen ze me door naar Lilianne, zij is vandaag geweest. Wat een heerlijke meid. Zo rustig, neemt alle tijd en is ontzettend eerlijk. Daar hou ik van.

Wat ik het aller prettigst vond was dat haar doel was mijn eigen zadel passend te krijgen met de juiste aanpassingen.. Dus geen standaard zadelpasser die jou wel even een zadel kan aanmeten (lees: aansmeren). Alles behalve!!! Stukje bij beetje werd er gemeten, gekeken en gevoeld.. Eerst z’n rug aanvoelen, de juiste pommel passen, de juiste inlages. Vervolgens ook nog een andere singel. Er was zeer veel ruimte voor vragen en opmerkingen. Ze heeft er veel verstand van en ik heb erg veel geleerd en m’n ogen zijn geopend. Ben super blij dat ik haar heb laten komen zodat m’n paardje, mijn verzorgster en ik, heerlijk kunnen gaan hobbelen met en goed passend zadel!! (mijn eigen zadel)

Heb je hulp nodig bij je boomloze zadel, wat ik sowieso aanraad omdat boomloos nou eenmaal heel anders ligt en werkt, bel !

Michelle op 23-1-15: “Mijn Haflingermerrie met korte rug, lage schoft en brede rug heeft 1,5 jaar met een (goed en duur) boomzadel gelopen wat bij haar voor spieratrofie en grote plekken witte haren heeft gezorgd. Ik wist niet wat zich op en in de rug van mijn paard afspeelde (drukplekken enz). Halfjaarlijks kwam keurignetjes de zadelpasser om het zadel bij te houden. Ik geloofde dat het gewoon goed zat, totdat het voor wat betreft de witte haren en de spieren feitelijk al te laat was. Mijn paard liep al een poosje niet helemaal lekker maar ik dacht dat het ergens anders door kwam.

Het pasconsult  was een eye-opener. Enorm vriendelijk en begaan, neemt zij alle tijd en laat je alle opties uitproberen die je wilt. Ik heb 3 zadels gepast en er op gereden en uiteindelijk voelde ik bij de Barefoot London mijn paard ontspannen. Ik zat zelf ook erg lekker en zacht, dit wordt ‘m! Blij dat ik nu iets gevonden heb wat echt goed is voor mijn paard, zodat haar blessure kan herstellen en we weer kunnen genieten van het rijden. Ik zat werkelijk met de handen in het haar, de wanhoop nabij over de toestand van de rug en de gebleken invloed van ons oude zadel. Complimenten en reuze bedankt!

Marianne op 17-1-15: “En leuk dat het consult was! Ben helemaal blij, tegen mijn verwachting in, toch een goed zadel kunnen vinden, voor mij én m’n trouwe Ijslander. Dank!

Jolanda op 17-1-15: “Vandaag was de passervice bij ons en ik had mijn zinnen gezet op een mooie Barefoot Madrid met schapenvacht. Maar dat is even anders gelopen, ik heb hem wel getest en kreeg uitgebreide en enthousiaste uitleg waar ik allemaal op moest letten enzo. De Madrid  zat ik niet lekker in en lag ook niet zo mooi op Kali. Gelukkig was ze hier heel eerlijk in en mijn bijrijdster die er bij was ook. Ik zat niet mooi in balans dus ben er snel afgestapt. Toen mijn tweede keus, de Ghost Roma, leek me wat goedkoop en niet zo goed als de Madrid. Maar dat was mijn vooroordeel, het is een goed doordacht zadel, dat direct al als een huis op Kali mijn Tinker lag. Met veel ruggengraatvrijheid, uiteindelijk beugels een gaatje korter gedaan. In alle gangen geprobeerd, dat is fijn dat je echt uitgebreid de tijd krijgt. Uitleg over de pad gehad en kussens. Conclusie: Dit zadel wordt het maar dan de korte versie. haar ook nog even gevraagd of ze op mijn andere paarden hun boomloze zadels wilde checken. Dit wilde ze gelukkig, bij de Fjord lag de Startrekk goed en bij de Merens de Barefoot pommel uiteindelijk een maatje kleiner opgelegd waardoor het zadel meer in balans op zijn moeilijk rug lag. Ze keek uitgebreid naar de inlages die ik gebruikte en met ruiter in het zadel deed ze de halstertouw-test. Ook verschillende pommels op zijn rug gelegd met en zonder pad, toen dus bleek dat het zadel met de M pommel veel meer in balans lag. Ik ben superblij met deze goede service. Geen vraag is te veel voor haar, ze heeft er echt veel kennis over en is ook reuze enthousiast.”

Leonie op 8-1-15: “Na jaren met barebackpad gereden te hebben, omdat ik geen goed zadel vond voor mijn pony, miste ik toch het lichtrijden. Ik heb lang gedacht dat ik niet meer aan een zadel begon omdat ik het idee had dat mijn Haflinger er niet lekker mee liep. Maar door stalgenootjes,  besmet met het “Barefoot-virus”. Super fijn om samen met haar te zoeken naar wat past bij mij en mijn Haflinger met korte rug. Ik heb van alles getest en geprobeerd, waarbij ze heel fijn advies kon geven en meedacht. Van het begin tot het eind hielp ze mij en kon ik al mijn vragen stellen. Mijn Haflinger liep met de JustAdjust zo super fijn en ik zat er super op. Dus gister deze besteld! Heel fijn om door dit testen heel zeker te weten dat dit zadel goed ligt en fijn is voor ons beide! Ik verwacht dat er vele kilometers genietend te paard met dit zadel volgen!”

Stephanie op 5-1-15: “Vandaag is de passervice bij ons langs geweest. Allereerst was ik al erg te spreken over haar duidelijke website waar veel informatie te vinden was over wat zij doet en hoe zij te werk gaat. Daarnaast verbaasde het mij hoe snel ik al reacties terug kreeg via mijn mailtjes. Ook het maken van een afspraak was zo gebeurd. Binnen 3 dagen (er zat een weekend tussen) kon zij al langs komen. Erg fijn! Ruim op tijd kwam zij bij ons aan op stal en nam rustig de tijd om mijn merrie, die nogal eenkennig is en er niet van houdt om overal maar door een vreemde aangeraakt te worden, aan haar te laten wennen. Ook dit was voor ons al erg positief, aangezien niet iedereen genoeg tijd hiervoor heeft en neemt. Na een consult van ruim 1,5 uur waarin we heel veel hebben besproken, vragen over en weer hebben kunnen stellen, veel passen, meten en vergelijken met de verschillende materialen die zij bij zich had, zijn we tot de conclusie gekomen dat er met een andere singel en een combinatie van 2 inlages een prima passend zadel op mijn paard ligt. Ook via deze weg wil ik je nogmaals bedanken voor haar goede hulp, haar geduld en rust met mijn merrie en natuurlijk de tijd die zij heeft genomen om al mijn vragen te beantwoorden en eventueel te laten zien. Mocht er ooit iets met mijn zadel zijn of ik heb ergens vragen over, weet ik bij wie ik moet zijn! Bedankt! Stephanie (en zeker ook namens Nicky).”